توضیحات پروژه:

ساخت بازی معروف XO با میکرو و LCD گرافیکی و صفحه لمسی.

این بازی دو نفره بوده و با استفاده از شکل های O و X انجام می شود.

بعد از روشن کردن پروژه شکل زیر بر روی LCD گرافیکی به نمایش در می آید:

جدول ۳*۳ سمت چپ، میز بازی می باشد. و نوبت نمایش بازی در سمت راست و بالا توسط شکل های XO نمایش داده می شود.

با فشردن هر خانه از جدول، یکی از شکل های XO که نوبت بازی با آن باشد نمایش داده میشود. برنده شخصی خواهد بود که بتواند ۳ شکل را به صورت افقی یا عمودی یا مورب در یک ردیف قرار دهد.

تعداد امتیاز های کسب شده در طول بازی در سمت راست جدول نمایش داده می شود.

کلید CLS جهت از سر گیری بازی می باشد.

جهت ریست کردن شمارنده امتیاز ، از NEW استفاده می شود.

توجه: این بازی بینهایت ساده بوده و برای سرگرمی اصلا مناسب نیست. این پروژه صرفا جهت آموزش طراحی شده است.

این پروژه نمونه آموزشی می باشد.

جهت آشنایی با صفحات تاچ اسکرین و دریافت پروژه های رایگان با تاچ اینجا کلیک کنید. 

اهداف آموزشی:

.       •  آشنایی با LCD گرافیکی و راه اندازی آن
.       •   آشنایی با صفحه های تاچ اسکرین و نحوه راه اندازی آن
.       •  آشنایی با الگوریتم بازی دوز و پیاده سازی این بازی
.       •  آشنایی با ساخت برد مدار چاپی

اجزای پروژه:

.       • از صفحه لمسی ۶۴*۱۲۸ جهت رابط کاربری استفاده شده است.

.       • LCD گرافیکی استفاده شده در این پروژه ۶۴*۱۲۸ پیکسل با چیپست KS108 می باشد.

میکروکنترلر و برنامه پروژه:

.       • این پروژه با میکروکنترلر AVR با کامپایلر بیسکام ( Bascom Avr ) به زبان بیسیک قابل سفارش است.

برد پروژه:

.       • برد پروژه با مدارچاپی قابل سفارش است.

برای تهیه برد مدار چاپی روش های مختلفی وجود دارد، ولی در این پروژه از روش چاپ و اتو به صورت کاملا دستی استفاده شده و بر روی برد از مارکاژ و پوشش محافظ سبز استفاده نشده است. و هیچ اثری از نام فروشگاه بر روی برد وجود ندارد.

جهت مشاهده طریقه تهیه برد مدار چاپی به روش چاپ و اتو اینجا کلیک کنید.

همراه این پرو‍ژه موارد زیر ارسال می شود:

.       ۱ . CD  شامل فایل های زیر:

.       • توضیحات کامل از پروژه ، تحت فایل Word ، که در آن نحوه راه اندازی پروژه ، شماتیک مدار ، برنامه میکروکنترلر و روش ساخت برد پروژه ، به صورت مصور شرح داده شده است.

.       • نرم افزارهای Bascom Avr ، Code Vision AVR ، Proteus

.       ۲ . یک عدد آداپتور ۱۲ ولت.

مشاهده قیمت پروژه 

  برای مشاهده راهنمای سفارش این محصول اینجا کلیک کنید.

 نام پروژه: بازی دوز با نمایشگر LCD گرافیکی و تاچ اسکرین

میکروکنترلر پروژه: AVR به شماره ATmega16

زبان برنامه نویسی: Basic

کامپایلر: Bascom AVR

مطالب مرتبط :

  1. فاصله سنج با نمایشگر GLCD
  2. ساعت، تقویم و دما با GLCD
  3. ساعت و تقویم با DS1307
  4. ساعت، تقویم و دما با LCD
  5. کنترل دما با USB
دسته‌ها:پروژه با نمایشگر LCD برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s